Když se jeden z nejlepších horských běžců na světě spojí s rodinnou firmou s léty prověřenými zkušenostmi, můžeme očekávat jen to nejlepší. Takto vznikla vloni na podzim značka NNormal zaměřená především na běžecké a outdoorové boty a oblečení.
Zkušenosti a vize ze světa outdooru značce neposkytuje nikdo jiný než Kilian Jornet, který již více než 15 let dominuje světu trailového běhání, a dalších outdoorových aktivit. „Stejné hodnoty byly velkou motivací k tomu, abychom společný projekt zahájili. Dohodli jsme se, že potřebujeme nový způsob nahlížení na životní prostředí a outdoorové aktivity a nový přístup k nim,“ vysvětlil Kilián Jornet.
O inovativní přístup a know-how z oblasti designu i výroby se stará firma Camper. Rodinná společnost s více než 140letou tradicí, která sídlí ve městě Inca na ostrově Mallorca, se po celou dobu své existence drží zásad kvality, respektu k životnímu prostředí a zároveň se snaží vytvářet optimální podmínky pro své zaměstnance.
„Příležitost tvořit něco nového s někým, jako je Kilián, je pro nás zcela jedinečná. On poskytuje zkušenosti z oblasti vývoje a svůj pohled na svět outdooru. My pak přinášíme inovace a know-how v oblasti výroby a designu bot,“ dodává Miguel Fluxa, ředitel společnosti Camper, který je již ze čtvrté generace navazující na rodinnou tradici.
Odkud vznikl název značky?
Propojení těchto dvou světů – vrcholového běžce a rodinné firmy s letitými zkušenostmi, se odráží i v samotném názvu značky, NNormal: „Nor“ značí, že jsou všechny výrobky testovány v prostředí norských fjordů, kde Kilián Jornet již řadu let žije, „Mal“ pak značí ostrov Mallorka, tedy místo, kde společnost Camper vznikla a kde má dodnes své sídlo.
Společnými hodnotami jsou pro ně zájem o životní prostředí, udržitelnost a autentičnost. Kilián tyto hodnoty nejen že komunikuje na svých sociálních sítí, ale se svou rodinou jdou svým životním přístupem příkladem. Jeho partnerka, také velmi úspěšná trailová a ultra běžkyně Emelie Forsberg je další hrdou ambasadorkou značky, stejně jako americký ultraběžec Dakota Jones nebo trailová běžkyně a ekologická aktivistka Peyton Thomas. Společnost Camper pak tyto hodnoty promítá do výroby, kdy klade maximální důraz na funkčnost výrobků, vysokou kvalitu a dlouhou životnost.
Inovace, udržitelnost a ochrana životního prostředí
„Chceme být při výrobě transparentní a zamezit nadměrné spotřebě, a vyrábět tedy zboží, které má dlouhou životnost,“ uvádí Kilian Jornet. Společnost Camper v duchu své podpory inovací je pak připravena vyzkoušet různé materiály a design. Což, jak se oba partneři shodují, je dlouhá a náročná cesta, která je pro ně ale zároveň velkou motivací.
Ochranu životního prostředí značka potvrzuje i nabídkou odběru již použitého vybavení (obuvi, běžeckého oblečení či vybavení) k následnému dalšímu prodeji, přepracování či recyklaci prostřednictvím sběrných míst či určených prodejen.
Ostatně, hodnota udržitelnosti je komunikována i ve sloganu značky: „Your path, no trace“ (Vaše cesta beze stopy).
Portfolio produktů
První produkty uvedla značka na trh na podzim roku 2022 a jejich portfolio zahrnovalo lehké závodní modely nejvyšší třídy i obuv pro příležitostné běhy a outdoorové aktivity. Nejvyšším závodním modelem je Kjerag: bota vážící pouhých 200 gramů z inovativních materiálů a s použitím nejmodernějších technologií. Model Tomir je více univerzální, lze v něm vyběhnout na traily, ale díky větší měkkosti, udržitelným materiálům a konstrukci si ho můžete obout i na procházku či túru do přírody. Pro delší túry je pak tento model nabízen i v nepromokavé variantě či jako vyšší kotníková obuv.
NNormal pracuje s nejlepšími materiály, které najdete v současnoti na trhu. Svršek ze síťoviny Matryx Jacquard, který je prodyšný a velmi odolný a při jeho výrobě se používá až o 90 % méně vody, než u jiných materiálů. Mezipodešev EExpure foam je nová geneerace pěny, která byla vyvinuta speciálně pro trailrunningové boty. V botě je v přímém kontaktu s vaší nohou, zamězuje klouzání a tvorbě puchýřů. A konečně podrážka z Vibram Megagrip a Litebase. Tento materiál je super přilnavý, odolný a díky tomu vás podrží v opravdu každých podmínkách, ať už poběžíte v blátě, ve sněhu nebo po kluzkých kořenech.
Během prvního roku se značka rozšířila do více než 50 zemí světa a získala si spoustu příznivců. A i u nás začínáme vídat běžce v botách s logem NN a podle ohlasů to vypadá, že jich bude stále přibývat.
Celou kolekci můžete koupit v obchodech Rock Point. Agentem značky na českém trhu je společnost Crag Sport, která má ve svém portfoliu Black Diamond, Pieps, Exped, Ticket To The Moon a jiné.