Ze Stupavy přes Kazatelnu, Smraďavku a zpět.

Turistický region
Převážně terénní
Převýšení (m)
801

Pohodová trasa ve Chřibech.

Vše začíná a končí na sjezdovce lyžařského střediska Stupava, kde je možnost parkování i občerstvení. Trasa startuje přibližně dvoukilometrovým výstupem nad obec a pokračuje vpravo po zelené značce vlnitým terénem ve směru přírodní rezervace Ocásek, kterou obíhá a míří přes studánku „U mísy“ po červené značce na Kazatelnu – přírodní památku (cca 7,5 km od startu). Poté pokračuje asi sto metrů, kde kříží zpevněnou cestu a vine se dolů asi 1,5 km lesním terénem. Na konci seběhu prudce odbočuje doleva, kde běžce čeká asi kilometrové stoupání po asfaltu. Nahoře odbočuje doprava a pokračuje asi 500 metrů v mírném klesání, kdy opět odbočuje vpravo a začíná stoupat. Po dalších asi 500 metrech zabočí na lesní pěšinu doleva pod vrchol Velká Lipová, poté klesá až do Dlouhé řeky. Trasa pokračuje po asfaltu kolem pomníku „U Zabitého“ (asi 15 km od startu) a okolo šestnáctého kilometru míjí občerstvení. Pak zabočuje doleva, kde následuje stoupání terénem. Na vrcholu stoupání odbočuje vlevo a po 500 metrech pak prudce vpravo na lesní pěšinu (zelená značka). U křížení „Pod Holým kopcem„ stále vede po „zelené“ a odbočuje po 100 metrech vlevo. Poté míjí odbočku „Kamenná studánka“ a pokračuje rovně po cyklotrase č. 5150 (opouští zelenou) až ke kříži, kde odbočuje vpravo a klesá zpět k lyžařskému středisku na Stupavu.