České Švýcarsko: běžecká trasa kolem kamenného hřibu

Turistický region
Přírodní terén
Převýšení (m)
159

Vyběhnete od parkoviště u pozdně barokního kostela svaté Anny (s nedávno opět zprovozněnými zvony) po chodníku směrem k nepřehlédnutelnému hotelu Camelot. Zde doprava podél volejbalového a fotbalového hřiště k lesu.

U lesa obejít závoru a pokračovat po štěrkové cestě až na rozcestí. Zde opět doprava až k rájecké silnici, u které je přístřešek a mapa. Přes silnici, obejít závoru a znovu po lesní cestě, prudce do kopce a následovat cestu až na významné rozcestí s cestou značenou žlutou turistickou značkou. Po této cestě s jemným štěrkem až k Turistické chatě vystavěné v roce 1926. Za ní pokladna a vstup do skal.

V sezóně nutnost zaplatit vstupné 30 Kč za dospělého, 15 Kč za dítě. Od pokladny po vyšlapané písčité cestě až k jedněm z nejvýraznějších útvarů – hřibu a želvě (vznikly selektivním zvětráváním). Po schodech mezi skalami dolů, přes železný mostek. Zde dvě možnosti běhu – doleva nahoru na skalní plošinu po červené turistické značce (a po ní až k druhé z pokladen) nebo doprava po železném schodišti mezi skály. Poté po písčité a spíše rovinaté cestě, která také vede ke druhé pokladně.

Na ní možnost vidět značené skalní útvary jako např. Slona s nákladem, Velrybu, Tetřeva nebo Člun (konkrétní popis skalních útvarů i s číslováním ke stažení zde: http://www.tisa.cz/tiske-steny/ds-8245/p1=4156). Tato část skal je označována jako Velké Stěny. Od pokladny možnost sestoupit po červené turistické značce okolo hřbitova zpátky na parkoviště u kostela nebo ještě proběhnout tzv. Malé Stěny po zelenobíle značené naučné stezce, kde nás na konci okruhu čeká výstup po železných schodech na vyhlídku a sestup po kamenných schodech zpátky k pokladně.