Parametry
Zaujalo mě
- Komfort jak pro chodidlo, tak pro achilovku
- Agresivní vzorek podrážky
- Šněrování
Shrnutí recenze
Na jaře 2016 uvedl adidas na trh opravdu dobrý terénní model. Už od pohledu je vidět, že se jedná o poctivou botu s agresivním vzorkem, který nemá problém se stabilitou v bahně, na sněhu nebo na mokrých kamenech.
Materiál svršku, použitá membrána, prodyšnost
Lehký a prodyšný svršek z textilního materiálu je doplněn jazykem z materiálu EVA. Vyztuženou špičku oceníme hlavně při zakopnutí o kámen nebo jinou překážku.
Podrážka je z vysoce přilnavé gumové podešvi Continental (foto Pavel Brýdl)
Váha testovaného modelu UK 10,5 je 372g (Pavel Brýdl)
Bota výborně držela jak v bahně, tak na sněhu (foto Pavel Brýdl)
Prohlédněte si další fotografie k recenzi…
Odpružení boty, použité materiály v podešvi apod.
Boost system
Podrážka, přilnavost, chování na mokrém povrchu apod.
Podrážka je z vysoce přilnavé gumové podešvi Continental. Gripy mají dobrý tvar a jsou rozmístěné po celé podrážce. V přední třetině špičkou dopředu, aby podporovaly dobrý odraz, v zadních dvou třetinách špičkou dozadu, aby podporovaly stabilitu. Navíc jsou dostatečně daleko od sebe, aby se mezery mezi nimi neucpávaly blátem.
Dynamika odrazu
V dynamice odrazu bota samozřejmě zaostává za silničními závodními modely. Ale ve třídě krosových bot s hrubší podrážkou patří mezi špičku.
Osobní zkušenost
Model Adidas Agravic jsem testoval několik set kilometrů na silnici, v terénu, za sucha, v bahně i na sněhu. Už první obutí mě příjemně překvapilo. Bota mi sedla přesně na nohu a nikde netlačila. Tento dojem se nezměnil ani po cca 200 kilometrech. Při testování jsem si vybíral i technické výběhy a seběhy, které jsem chodil v závodním tempu. Bota výborně držela jak v bahně, tak na sněhu. Díky měkčímu složení gumy na podrážce jsem měl poměrně bezpečný pocit i na mokrých kamenech. Díky odpružení Boost jsem ani po dlouhém běhu neměl omlácené nohy. Tento model bych si klidně vzal i na dlouhé závody (40 – 50km). Pocit bezpečí a komfortu je vykoupen trošku vyšší hmotností, což není v horských bězích až tak důležitý faktor.